Uwielbiam wszelkie ,, zielsko ,,. I to zarówno te polne , doniczkowe lub suszone . Sypię garściami .Mam różne w doniczkach ( kupuję lub dostaję bo do prac ogrodniczych to ja raczej sentymentu nie mam ).Postanowiłam , że pospisuję wszystkie , które używam - co o nich wiem i do czego używam . Wstawię też tam gdzie mam zdjęcia .Jeśli chodzi o warzywa i owoce to tyle tego już jest na rynku , że nie sposób się połapać . Orientalne , południowe , uprawiane w szklarniach , sadzie lub na polu .

Lubię nowinki i kupuję różne nowości. Nie zawsze utrafię ze smakiem i jest to zakup jednorazowy .Spiszę tu te swoje próby i zaznaczę czy ja to lubię czy nie . Postaram się też dodać kilka słów z tego co się o nich dowiedziałam.

Jestem też maniaczką przypraw - testuję nowości - odtwarzam stare smaki . Podzielę się z Wami tym co poznałam .

sobota, 3 września 2011

Słodkie ziemniaki - Bataty


Cytuję za Wikipedią : Batat
,,....Wilec ziemniaczany (Ipomoea batatas (L. Poir.) – gatunek byliny należący do rodziny powojowatych, znany pod nazwami: batat, patat lub słodki ziemniak. Pochodzi z Ameryki Południowej i Ameryki Środkowej. Nie jest znany w dzikim stanie, jest natomiast popularny w uprawie w całej strefie tropikalnej.
Roślina uprawna: powszechnie uprawiany w strefie międzyzwrotnikowej, na obszarach o wilgotnym i ciepłym klimacie. Głównymi producentami są Chiny, Uganda, Nigeria oraz Indonezja. Istnieje wiele odmian uprawnych o zróżnicowanych barwach i kształtach korzeni bulwiastych.
Sztuka kulinarna: spożywane są po ugotowaniu lub upieczeniu. Wytwarza się z nich również mąkę, płatki, skrobię oraz alkohol. Zawierają dużą ilość skrobi (ok. 20%) oraz cukrów (ok. 3%)...."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz