Uwielbiam wszelkie ,, zielsko ,,. I to zarówno te polne , doniczkowe lub suszone . Sypię garściami .Mam różne w doniczkach ( kupuję lub dostaję bo do prac ogrodniczych to ja raczej sentymentu nie mam ).Postanowiłam , że pospisuję wszystkie , które używam - co o nich wiem i do czego używam . Wstawię też tam gdzie mam zdjęcia .Jeśli chodzi o warzywa i owoce to tyle tego już jest na rynku , że nie sposób się połapać . Orientalne , południowe , uprawiane w szklarniach , sadzie lub na polu .

Lubię nowinki i kupuję różne nowości. Nie zawsze utrafię ze smakiem i jest to zakup jednorazowy .Spiszę tu te swoje próby i zaznaczę czy ja to lubię czy nie . Postaram się też dodać kilka słów z tego co się o nich dowiedziałam.

Jestem też maniaczką przypraw - testuję nowości - odtwarzam stare smaki . Podzielę się z Wami tym co poznałam .

sobota, 3 września 2011

Galangal


Cytuję za Wikipedią : Galangal 

,,...Kłącze galangalu większego

Kłącze galangalu mniejszego

Galangal - przyprawa o imbirowo-pieprzowym smaku stosowana w kuchni tajskiej i kuchni indonezyjskiej do zup i curry. Surowcem jest kłącze dwóch gatunków z rodzaju Alpinia, spokrewnionej z imbirem. Istnieją dwie odmiany, różniące się rozmiarami kłączy, barwą i smakiem: galangal większy Kaempferia galanga (ang. greater galangal) oraz galangal mniejszy Alpinia officinarum (ang. lesser galangal). [1]
Zastosowanie w medycynie [edytuj]

Podobnie jak imbir, bywa podawany przy chorobie lokomocyjnej, pomaga w zaburzeniach żołądkowych.[2]

Najnowsze doniesienia brytyjskich naukowców z londyńskiego King's College wskazują, że galangal ma właściwości, które mogą być skuteczne w terapii nowotworowej. [potrzebne źródło] Ma również pewne właściwości psychoaktywne, sklasyfikowane jako stymulujące i rozjaśniające umysł, choć niektórzy wskazywali bardziej uczucie relaksu. W większej ilości zauważano zmiany postrzegania....."

1 komentarz: